Zdrowe Ciało

Jakie są zalety ćwiczeń w ciąży?

Zauważyłam, że wiele kobiet w ciąży zaprzestaje aktywności fizycznej. Ludzie dookoła każą im tylko odpoczywać.

Owszem, to trudny czas, ale organizm nie jest wtedy wcale mniej wydolny. W pewnym momencie nawet bardziej niż przed ciążą ( Od 25 tygodnia zwiększa się pojemność wyrzutowa serca, objętość krwi krążącej, wentylacja płuc, wymiana gazowa jest sprawniejsza).  Można, a nawet powinno się ćwiczyć z brzuszkiem. Oczywiście w odpowiedni sposób i pod okiem instruktora/terapeuty.

Jeżeli Ci się nie chce, to może te informacje choć trochę Cię zmotywują…

Aktywność fizyczna w ciąży:

  • Powoduje lepszą tolerancję wysiłku w ciąży i podczas porodu – przygotowuje do dalszych etapów ciąży, ułatwia poród
  • Zapobiega powstawaniu wysiłkowego nietrzymania moczu
  • Minimalizuje ryzyko wystąpienia rozstępu mięśni prostych brzucha
  • Poprawia dotlenienie organizmu matki i dziecka
  • Zmniejsza lęk przed porodem
  • Zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej
  • Wspomaga czynność układu pokarmowego – minimalizuje zaparcia, obrzęki, powstawanie hemoroidów
  • Poprawia stabilność, postawę ciała i równowagę
  • Zmniejsza bóle pleców
  • Łagodzi bóle głowy, mdłości, złe samopoczucie
  • Poprawia wygląd skóry
  • Korzystnie wpływa na prawidłowy przebieg ciąży i skalę Apgar u noworodka – zmniejsza jego chorobowość
  • Umożliwia osiągnięcie siły po porodzie, niezbędnej do przenoszenia dziecka
  • Zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy podczas karmienia piersią

 

Pamiętaj, że jeśli przed ciążą również byłaś nieaktywną osobą, to możesz zacząć ćwiczyć dopiero w drugim trymestrze. ( Etapy ciąży, co się dzieje w Twoim ciele? )

Najtrudniej jest zacząć. Jeśli się ruszysz, to nie będziesz chciała już wracać do dawnej siebie.

Przycisk subskrypcji, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach, znajdziesz po lewej stronie bloga ( lub poniżej wpisu, jeśli czytasz w telefonie).

 

Pozostałe miejsca, w których jestem:

Facebook -> Klik

Instagram -> Klik

Youtube -> Klik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.