posiłki dla dziecka bogate w żelazo na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Szybkie i zdrowe posiłki dla niemowlaka, małego dziecka, kobiety w ciąży i mamy karmiącej. Dania bogate w żelazo.

Każdy słyszał o anemii. W prosty sposób wytłumaczyłam, na czym polega, jakie są jej przyczyny i skutki w tym wpisie:

,,Komu grożą niedobory żelaza…”

Dzisiaj podzielę się z Wami przepisami, na bogate w żelazo i witaminę C posiłki. Oprócz tego, że są zdrowe, wspierają rozwój i funkcjonowanie organizmu, to ich przygotowanie jest szybkie i nieskomplikowane. Spróbujcie!

Sos pomidorowy a la spaghetti,

ale z pieczonymi ziemniakami.

Polecam Wam dwie opcje: jedną wegetariańską, a druga mięsną.

Mięsna:

W garnku z odrobiną oleju kokosowego podsmażyć czosnek z cebulą, dodać mięso mielone z indyka. Kiedy nie będzie już surowe, dodać passatę pomidorową ze szklanej butelki (dostępną w lidlu, biedronce lub własnej spiżarni). W sezonie można wrzucić po prostu pokrojone pomidory i poddusić je z mięsem.

Wege:

Do podsmażonej cebuli z czosnkiem dodać czerwoną soczewicę, zalać wodą i gotować do miękkości (ok. 7 minut, zieloną znacznie dłużej), a na sam koniec doprawić solą himalajską i pieprzem.

Sos podawać z pieczonymi lub ugotowanymi w mundurkach ziemniakami i kapustą kiszoną (bogactwo witaminy C i rutyny!).

sos pomidorowy z soczewicą na zdrowie w rękach mamy

 

Zupa buraczkowa

Można ugotować ją na mięsie (niestety to wydłuża czas, bo około godziny musi bulgotać), wtedy będzie jeszcze bogatsza w żelazo. Potem dodajemy pokrojone w kostkę warzywa – marchew, pietruszkę, ziemniaki, buraki oraz ziele angielskie (koniecznie!), listek laurowy, sól himalajską, pieprz, sok z cytryny lub ocet jabłkowy.

W zależności od wieku dziecka, możemy warzywa zmiksować i dodać zielonkę (polecam kobietom w ciąży) – np. liście botwiny, jarmużu czy szpinaku.

z buraków dla niemowlaka na zdrowie w rękach mamyposiłki bogate w żelazo na zdrowie w rękach mamy

Naleśniki szpinakowe…

Ciasto naleśnikowe:

szklanka mąki pełnoziarnistej (możecie użyć gryczanej lub ryżowej, polecam!)

pół szklanki mleka – najlepiej roślinnego, np. kokosowego

szklanka wody gazowanej

2 jajka

szczypta soli himalajskiej

przepisy dla dziecka anemia na zdrowie w rękach mamy

Wszystko razem wymieszać i na godzinkę-dwie odstawić do lodówki (można je nawet przygotować dzień wcześniej)

Smażyć na oleju kokosowym i od razu nakładać farsz, czyli przyprawiony szpinak – chwilę podduszony z cebulką, czosnkiem, solą, gałką muszkatołową, pieprzem i szczypiorkiem.

Zawinąć ruloniki i zajadać.

co jeść przy anemii na zdrowie w rękach mamy

Dziś miałam kolejne pobranie krwi i żelazo mi podskoczyło! Brałam jakieś suplementy, ale przyłożyłam się trochę do diety i serwowałam jedzonko, jak powyżej (na zmianę z lodami, wiadomo!).

To smacznego Wam, dzieciakom i sportowcom.

zdrowe przepisy dla dziecka na zdrowie w rękach mamy

Ewa Kołodziejczyk – obecnie 100% mama, a przy okazji fizjotrenerka 😉

,,Karmisz piersią dłużej niż rok? Koniecznie przeczytaj. Defekt mleka mamy…”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.