Zdrowe Ciało

Dlaczego w ciąży trzeba zadbać o swój biust i jak to zrobić?

Biust w ciągu magicznych 9 miesięcy powiększa się razem z brzuszkiem i biodrami (czy też pośladkami ;P). Więzadła, które go podtrzymują osłabiają się, a skóra rozciąga. To właśnie ciąża – z hormonami i grawitacją – często psuje nam wygląd tej części ciała (a nie karmienie piersią)!

wpływ ciąży na wygląd biustu na zdrowie w rękach mamy

Jak dbać o piersi w ciąży?

Sytuację możemy uratować idealnie dopasowanym do nas stanikiem (Powinno się z trudnością wsunąć dłoń między nasze plecy a jego zapięcie. Nie bójmy się prosić o radę w sklepie!), ale też ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie podnoszące biust, dbaniem o prawidłową postawę ciała, unikaniem gorących kąpieli, nadmiernego przybrania na wadze, stosowaniem olejów i balsamów. Czym jeszcze? Odżywczą dietą, zawierającą aminokwasy niezbędne do produkcji kolagenu w skórze (białka), z dodatkiem witaminy C i piciem wody! Oraz unikaniem palenia papierosów!

Bonusem mogą być też mniejsze rozstępy w pozostałych partiach skóry. 

 

W okresie ciąży w naszym ciele dzieje się rewolucja. Powinnyśmy wspomagać się odpowiednimi ćwiczeniami, ale wiem, że nie zawsze się chce… Odpoczynek jest niezbędny, jednak warto podjąć kilka razy w tygodniu próbę treningu. Może się okazać, że po nim nagle poczujemy się jak nowo narodzone.

,,Jakie są zalety ćwiczeń w ciąży?”

,,Jakie ćwiczenia wybrać w ciąży. Przeciwwskazania”.

 

Ćwiczenia na ładny biust w ciąży:

1. Z pozycji klęku podpartego zbliżaj klatkę piersiową do podłogi, uginając łokcie. Utrzymuj proste plecy.

pompki w ciąży na zdrowie w rękach mamypompki z klęku w ciąży na zdrowie w rękach mamy

2. Pompki przy ścianie – Zginaj i prostuj łokcie, opierając się dłońmi o ścianę. Przybliżaj do niej swój tułów, utrzymując się prosto.

pompki przy ścianie w ciąży na zdrowie w rękach mamy

3. ,,Nożyce poziome i pionowe” z hantelkami lub butelkami z wodą (max 2 kg, a początkowo nawet bez obciążenia. Po porodzie można pozwolić sobie na więcej).

Usiądź ze skrzyżowanymi nogami (lub stań) i wyprostuj ramiona przed sobą. Chwyć ciężarki lub nie. Wykonuj dynamiczne, krótkie ruchy rękami  – przekładaj jedną nad drugą i zmieniaj ułożenie. Następnie wykonaj ruchy pionowe – kieruj prawą w górę, a lewą w dół, a następnie odwrotnie:

ćwiczenia na ładny biust w ciąży na zdrowie w rękach mamysposób na ładny biust na zdrowie w rękach mamy

5. Wyciskanie butelek z wodą/hantelek w górę w leżeniu tyłem (a najlepiej na ławeczce skośnej z głową ułożoną wyżej od reszty ciała). Prostowanie ramion w górę i opuszczanie ich z uginaniem:

ćwiczenia na ładny biust na zdrowie w rękach mamy

6. Łączenie ramion przed klatką piersiową, a następnie przenoszenie ich bokiem w dół:

Każde ćwiczenie najlepiej powtórzyć w 3 seriach po kilkanaście razy, co drugi dzień. Ważne, by utrzymywać podczas nich ustabilizowany kręgosłup i resztę ciała, a ruch wykonywać tylko w ramionach i klatce piersiowej.

 

Trening warto zmodyfikować po porodzie i po zakończeniu karmienia, ponieważ piersi obkurczą się i zmienią jeszcze trochę swój wygląd. Można z czasem dodać większe obciążenie. Ćwiczenia muszą także uwzględniać ewentualne dolegliwości po porodzie, np. rozstęp m. prostego brzucha czy problem nietrzymania moczu.

Pamiętajcie, że zbyt szybkie chudnięcie również nie wpłynie dobrze na biust! Tłuszczyk zniknie i pozostanie nadmiar skóry. Polecam wtedy chłodne prysznice (najlepiej naprzemienne ciepłe i zimne) oraz szczotkowanie biustu na sucho kolistymi ruchami z ominięciem brodawek i nawilżanie, natłuszczanie ile się da. Tak samo można potraktować swój brzuszek. Pomocne są też plastry Kinesiology Taping.

piersi po ciąży na zdrowie w rękach mamy

 

Drugą całkiem życiową sprawą, dotyczącą opisywanego dziś rejonu, jest

oddychanie i utrzymywanie prawidłowego zakresu ruchomości klatki piersiowej,

co pomoże lepiej dotlenić organizm mamy i dziecka, poprawić samopoczucie oraz zmniejszyć dolegliwości bólowe (zarówno te pojawiające się miejscowo, jak i w innych rejonach, np. głowy). W ciąży często pojawiają się ograniczenia ruchowe, dlatego…

Takie mobilizujące ćwiczenia znajdziesz w tym wpisie:

,,Moje sposoby na ból pleców w ciąży”

dbanie o piersi w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Pięknych efektów!

 

Ewa Kołodziejczyk – fizjoterapeutka, trenerka personalna, żywieniowiec i szczęśliwa MAMA!

 

Fanpage na Facebooku – klik

Instagram – klik

Youtube – klik

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.