czy w ciąży tyjemy tylko na brzuchu na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe Ciało

Nie dopinam spodni! Dlaczego w ciąży tyjemy nie tylko na brzuchu? Moje sposoby, by czuć się kobieco!

Energia wraca. Motywacja do czegokolwiek też. Zbliża się koniec pierwszego trymestru ciąży.

Odezwały się już plecy. Od razu widzę efekty bezczynności. Ćwiczę tylko trochę. Niestety muszę się oszczędzać, bo po krótkim czasie robi mi się słabo. Liczę na to, że w okolicach 13 tygodnia ciąży to się zmieni i będę mogła bardziej o siebie zadbać.

,,Jak aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie? Ile powinniśmy ćwiczyć?”

,,Zalety ćwiczeń w ciąży”

Zaczynam wyglądać jak balon napompowany powietrzem. Jeszcze tylko talię mam niezłą 😉 Większość spodni zrobiła się za ciasna. Pomimo początkowych zachcianek, ostatnio wcale nie jadłam przesadnie dużo.

Dlaczego więc tyję? Dlaczego inne kobiety chodzą w tych samych spodniach sprzed ciąży nawet w 9 miesiącu, bo rośnie im tylko brzuszek?

Tycie w ciąży. Dlaczego tyjemy na zdrowie w rękach mamyszczupła w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Bo niektórzy tak mają i już! Żadna ciąża nie jest taka sama. U każdej z nas tkanka tłuszczowa rozkłada się inaczej. U jednej woda zatrzymuje się bardziej (I to nawet 6 litrów przez 9 miesięcy), a u innej mniej.

Na potrzeby odżywiania maluszka i karmienia piersią tyjemy często w okolicy bioder i oczywiście powiększają nam się znacznie piersi. Pierwsza połowa ciąży to czas odkładania się tkanki tłuszczowej. 

Hormony i większe zapotrzebowanie na jod w tym czasie zmieniają pracę tarczycy, która odpowiada za naszą przemianę materii…

Czy możemy zapobiec nadmiernemu tyciu w ciąży?

Pisałam o rozsądnej diecie. To najważniejszy warunek, żeby przytyć w normie. Plus oczywiście ćwiczenia. Nie wygramy z naturą i na pewno się zaokrąglimy.

Z zatrzymywaniem wody możemy walczyć, pijąc wystarczającą jej ilość, ruszając się i nie dosalaniem za bardzo potraw i unikanie tych gotowych! (Ja się odzwyczaiłam od bardzo słonych rzeczy, odkąd zaczęłam gotować dla dziecka). Pomocne są też herbatki z pokrzywy.

,,Jak nie przytyć w ciąży”

Suplementacja, o której pisałam tutaj, również pomoże w utrzymywaniu równowagi w organizmie.

 

Najlepsze ubrania w czasie ciąży:

Zmiana stylu wyjdzie nam tylko na dobre. Możemy kombinować z nowymi ciuchami. Wybierać zwiewne sukienki (ale nie worki), wyrzucić spodnie i czuć się kobieco. Ja zaopatrzyłam się w jedne luźne spodnie,  legginsy i kilka par rajstop ciążowych ze specjalnym panelem. Kupiłam już sukienki i spódnice (część używanych, polecam Wam zaszaleć w fajnych lumpeksach).

Pomyślcie też o swojej wyprawce, a nie tylko tej dla noworodka, by czuć się pięknie…

 

zakupy dla przyszłej mamy i wyprawka noworodka na zdrowie w rękach mamy jak się ubierać w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Nie łamcie się kobietki i nie przejmujcie się, że ktoś pomyśli ,,Ta na pewno się obżera w ciąży”.

Choć słyszę zdania ,,I tak przytyję, to co sobie będę żałować…”, to jednak coraz rzadziej. Większość kobiet zdaje sobie już sprawę z tego, że w takiej sytuacji może przytyć 25 kilogramów, a nie 12…!

Świadome babki zaczynają już dbać o siebie w ciąży. To świetny czas na zmianę nawyków – dla zdrowia dwóch ciał!

 

Ja Wam wierzę. Skoro czytacie tego bloga, to znaczy, że chcecie żyć zdrowo.

Udostępnijcie ten post i szczyćcie się pełnymi, płodnymi biodrami i kobiecymi kształtami, a co!

 

Planuję wpis o faktach i mitach na temat ciąży. Masz pytania? Zadaj je w komentarzu lub wiadomości prywatnej, a ja postaram się odpowiedzieć na wszystkie w formie kolejnego artykułu. Wiesz, czy kobieta w ciąży powinna jeść sushi? Czy może korzystać z masażu?

 

Do zobaczenia!

Ewa Kołodziejczyk – fizjoterapeutka i trenerka personalna

 

 

Będzie mi miło, jeśli polubisz mój Fanpage na Facebooku.

Znajdziesz mnie też na Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.