deser a la snickers na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Deser ,,A la Snickers”. Pomysł na zdrowe ciacho na weekend.

Dawno nie było tu żadnego przepisu.  Zainspirowałam się tym z kuchni Ldla i zrobiłam trochę po swojemu deser ,,a la Snickers”.

deser a la snickers na zdrowie w rękach mamy

Z pewnością jest zdrowy, ale też kaloryczny. Jak sama nazwa wskazuje, musi zawierać orzechy i czekoladę. Pozostałe elementy zastąpimy kaszą jaglaną i rodzynkami lub daktylami.

Kasza ta jest świetnym wyborem w okresach przeziębienia, więc częstujmy dzieci. Tylko uwaga na orzeszki!

 

Składniki, których użyłam:

  • Kasza jaglana 200 g + woda (do opłukania kaszy i następnie do zalania jej w stosunku 1:2).
  • Mleko ( możesz użyć kokosowego, smak będzie bardziej wyrazisty ) – ok. szklanki
  • Sól
  • 2 łyżki miodu lub innego słodzidła
  • Orzechy ziemne prażone, solone (możesz posolić je samodzielnie. Ważne, żeby nie były smażone) – 3 łyżki ( lub 2 łyżki dobrej jakości masła orzechowego ) plus ok. 2 garści do posypania
  • Łyżeczka oleju kokosowego ( lub innego zimno tłoczonego )
  • 3 łyżki rodzynek ( lub daktyli ). Przez pół godziny trzeba je moczyć w gorącej wodzie.
  • Tabliczka gorzkiej czekolady

 

Kaszę gotowałam na wodzie z solą, a na koniec dodałam mleko, żeby się wchłonęło.

Zblendowałam orzechy z olejem kokosowym na masło, a rodzynki na mus.

 

 Masło orzechowe i miód dodałam do kaszy. Wszystko razem zblendowałam.

 

Roztopiłam czekoladę w kąpieli wodnej  (Możesz to zrobić w garnku o grubym dnie).

 

Wszystkie składniki wykładałam warstwami do szklanego naczynia:

deser z kaszy jaglanej na zdrowie w rękach mamyzdrowy deser z kaszy na zdrowie w rękach mamydeser snickers na zdrowie w rękach mamy

  1. Połowa kaszy
  2. Mus z rodzynek
  3. Orzechy
  4. Trochę soli do posypania 
  5. Połowa czekolady
  6. Druga połowa kaszy
  7. Druga część czekolady

 Schowałam do lodówki na ok. 2 godziny.

Ty też możesz kombinować, np. zrobić swoją własną polewę czekoladową ( lub krem z banana czy cieciorki, jak tu i tu), żeby odchudzić ten deser.

Jedno jest pewne – to zdrowsza odmiana sklepowego Snickersa. Jesteś tym, co jesz, więc bądź swoją lepszą wersją!

Smacznego, Daj znać, jak Ci smakowało;) 

Ewa!

 

Przycisk subskrypcji, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach, znajdziesz po lewej stronie bloga ( lub poniżej wpisu, jeśli czytasz w telefonie).

 

Pozostałe miejsca, w których jestem:

Facebook -> Klik

Instagram -> Klik

Youtube -> Klik

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.