ochota na czekoladę przed miesiączką na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Dlaczego chcemy jeść czekoladę? O czym mówią zachcianki?

Najedzeni Świątecznymi potrawami i tak mamy na ,,coś” ochotę. Pragniemy węglowodanów przy spadku nastroju, a kobietom zazwyczaj ,,chce się” czekolady…. Zwłaszcza przed okresem. Ciąża też kojarzy nam się z zachciankami. Co na to nauka?

chęć na czekoladę przed okresem na zdrowie w rękach mamy

ochota na czekoladę przed miesiączką na zdrowie w rękach mamy

Niedobory składników odżywczych powodują chęć na różne pokarmy.

Problemem jest odróżnienie, czego tak naprawdę potrzebujemy.

Kluczem do zdrowia może być dostarczanie sobie pożywienia, którego pragniemy – wybieranie jego zdrowych źródeł.

Ochota na czekoladę może sygnalizować niedobory magnezu. Wtedy pojawia się również apetyt na kwaśne dania. Pierwiastek ten znajdziemy w orzechach, nasionach, warzywa strączkowych i owocach.

magnez w orzechach na zdrowie w rękach mamy

Chęć na tłuste przekąski, typu orzeszki i chipsy, oznacza braki wapnia ( mak, sezam, jarmuż, brokuł czy ser, to świetne jego źródła ) w organizmie.

jarmuż niedobór wapnia na zdrowie w rękach mamy

Jeśli mamy ochotę na smażone potrawy, ciało może domagać się węgla…

Z niedoborem żelaza jest inaczej. Dziwne zachcianki ( np. na  jedzenie kredy czy ziemi, ale też kawę czy herbatę ) pojawiają się później niż inne objawy, tj. osłabienie. O niedoborze żelaza przeczytasz tu -> klik.

Ciągła chęć na słodycze i fast food często jest objawem wahania cukru we krwi. To z kolei związane jest z niedoborem białka. Warto też stosować dietę o niskim indeksie glikemicznym -> klik.

Również chrom poprawia odpowiedź organizmu na insulinę. Jego niedobory, oprócz chęci na słodycze, przypominają insulinooporność! Brokuł, fasola, ser i winogrono są bogate w ten pierwiastek.

Jeśli ciągle szukamy słodkości, to być może w naszym organizmie brakuje też siarki, węgla, tryptofanu lub fosforu.

ciągła ochota na słodycze na zdrowie w rękach mamy

Niedobory azotu powodują chęć na chleb.

Pragnienie kawy i herbaty mogą oznaczać, że potrzebujemy sodu, siarki, fosforu lub żelaza.

Menstruacyjne zachcianki ( czyli te w czasie miesiączki ) często są związane z brakiem cynku.

Potrzeba alkoholu to, być może, zbyt mała ilość białka, wapnia czy potasu w naszym ciele.

Więcej na temat poszczególnych składników w kolejnych artykułach.

 

Ciekawe jest też to, że kobiety miewają zachcianki spowodowane złym nastrojem,  a mężczyźni wtedy, gdy są szczęśliwi.

Płeć piękna również częściej jest na diecie, w związku z modą na bycie szczupłą. Ograniczanie jedzenia, zwłaszcza w nieodpowiedni sposób, powoduje niedobory. I koło się zamyka.

 

Częste pragnienie produktów słodkich, bogatych w skrobię powoduje otyłość, przewlekłe zmęczenie i złe samopoczucie.

ochota na słodkości na zdrowie w rękach mamy

Głód jedzenia jest też związany z emocjami i nawykami.

Ciężko jest je zmienić, ale to możliwe. Gdy poziom cukru się ustabilizuje, organizm będzie wołał rzadziej o produkty, którymi można go wyrównać.

… a Ty zauważysz i poczujesz, że da się żyć bez takiego jedzenia, a związane z tym lepsze samopoczucie będzie dodatkową motywacją.

 

Dzięki, że jesteś 😉

Ewa

 

Żeby pozostać tu na dłużej, subskrybuj bloga ( pasek po prawej stronie lub na górze wpisu, jeśli przeglądasz stronę w telefonie ).

 

Mój Facebook ->klik

Instagram -> klik

Youtube -> klik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.