jak nie przejeść się w Święta na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Jak nie zepsuć efektów diety i nie przytyć w Święta?

 

Jesteś na diecie i martwisz się, że przytyjesz przez okres Świąt? Co roku masz ten problem i nie wiesz, jak sobie z nim poradzić? Postaram się Tobie pomóc.

jak nie przejeść się w Święta na zdrowie w rękach mamy

Dlaczego tyjemy w Święta?

– jemy nieregularnie lub bez przerwy

– ciągle dokładamy na swój talerz nowe dania

– siedzimy całe dnie bez aktywności fizycznej

– pijemy duże dawki alkoholu najczęściej połączone ze smakowymi napojami z ogromna ilością cukru

– nie kontrolujemy ilości zjadanych posiłków

– nie pijemy wody

– potrawy spożywamy najczęściej ciężkostrawne i wzdymające: smażone ryby w grubych panierkach, czy kapustę z grochem

 

Przeanalizuj to, co jesz i jak wyglądają u Ciebie Świąteczne dni:

 

– Jesteś aktywny/a fizycznie?

– Czy po posiłkach jest Ci ciężko i ledwo co dajesz radę wstać od stołu?

– Codziennie jesz słodycze lub w większych ilościach niż zazwyczaj?

– Pijesz smakowe napoje?

jak utrzymać efekty diety w Święta na zdrowie w rękach mamy

Analizując te pytania, na pewno widzisz już swoje błędy.

Co możesz zmienić, aby w tym roku ich nie popełniać?

 

Jakie błędy, które nie sprzyjają mojemu zdrowiu popełniam w Święta? Co zrobię, aby to zmienić?
Popijam alkohol napojem słodzonym Będę pił wodę
Jem posiłki smażone w panierkach Przygotuję potrawy pieczone lub zdejmę panierkę
Siedzę przez całe święta Codziennie od 24 do 26 pójdę na godzinny spacer.

 

Kilka wskazówek, jak nie przejeść się w Święta i nie zmarnować swoich efektów:

  1. Jedz regularnie ( 4-5 posiłków w ciągu dnia )
  2. Wybieraj mądrze ( produkty lżejsze, nie smażone i bez cukru )
  3. Nie rezygnuj z aktywności (spaceruj, wyjdź pobiegać )
  4. Nie zapomnij o motywacji ( pamiętaj, co motywuje Cię do zdrowego stylu życia, dlaczego chcesz jeść w zdrowy sposób)
  5. Połącz tradycję z nowoczesnością ( tradycyjne potrawy zmodyfikuj, np. pierogi przygotuj z mąki pełnoziarnistej, a rybę upiecz w piekarniku).
  6. Pij wodę!
  7. Nie podjadaj pomiędzy rodzinnymi posiłkami.
  8. Każdą potrawę nakładaj na talerz tylko raz
  9. Staraj się nie pić za dużo alkoholu. Popijaj go koniecznie wodą!
  10. W razie trudności napisz/zadzwoń do swojego dietetyka lub porozmawiaj z bliską Ci osobą.

 

Ja też chętnie pomogę.

 

Wasz Dietetyk na kółkach – Ania.

 

Świąt bez wyrzutów sumienia, ale z hamulcami – zespół Zdrowie w rękach mamy!

Życzenia świąteczne od zdrowie w rękach mamy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.