fit pierniki na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Przepis na pierniczki trochę bardziej dietetyczne

Jedną z tradycji świątecznych jest pieczenie pierników.

Przepisem na te trochę zdrowsze, ale równie pyszne, podzieliła się z nami Ania. Ja jeszcze ich nie zrobiłam. Na razie do szybkich muffinków dodałam przyprawę do piernika i zajadamy babeczki przedświąteczne ( Ola mówi, że przepyszne. Tosia też zjadła dwie ).

Przepis na pierniczki z mąki owsianej lub pełnoziarnistej:

fit pierniki na zdrowie w rękach mamy fot. Dietetyk na kółkach

Składniki:

– mąka owsiana lub pełnoziarnista: 2 i pół szklanki. Z użyciem owsianej wyjdą mniej twarde i smaczniejsze.
– miód: 4 łyżki
– cynamon: 2 łyżeczki
– przyprawa do piernika: 1 łyżka
– kakao: 1 łyżka
– 1 jajko
– olej rzepakowy: 7 łyżek
– 1 lub 2 łyżki ciepłej wody (w zależności od konsystencji ciasta)
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Zmieszaj wszystkie składniki w misce. Formuj ciasto dłońmi 🙂 Rozwałkuj je i wykrój pierniki w dowolnym kształcie.

Piecz 10 min w temp 170 stopni 😃

Gotowe pierniki można polać miodem i posypać np.: wiórkami kokosowymi, zmiksowanymi orzeszkami i płatkami migdałowymi 😄😃

przepis na pierniki z mąki owsianej
fot. Dietetyk na kółkach

Jak wszystkie pierniczki, muszą trochę poleżeć.

 

Smacznego i Wesołych przygotowań do Świąt!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.