niski indeks glikemiczny na zdrowie w rękach mamy
Zdrowe odżywianie

Jak obniżać indeks glikemiczny? Przykładowe potrawy dla kobiet w ciąży i nie tylko.

W poprzednim wpisie wspominałam, że kobiety, które w ciąży jedzą posiłki o niskim indeksie glikemicznym, mniej przybierają na wadze niż te, które o to nie dbają ( klik ).

Produkty o takim indeksie powodują, że zarówno wzrost, jak i spadek poziomu cukru we krwi nie jest gwałtowny. Dzięki temu dłużej czujemy się nasyceni i nie mamy napadów głodu.

Dzisiaj Ania wyjaśni…

jak obniżyć indeks glikemiczny na zdrowie w rękach mamy

Co robić, żeby obniżać indeks glikemiczny posiłków:

  • dodawać do węglowodanów białka i tłuszcze, które dłużej się trawią –  cukier we krwi podniesie się wolniej, niż po posiłku czysto węglowodanowym.
  • wybierać mniej dojrzałe owoce
  • nie rozgotowywać (im bardziej al. dente, tym lepiej)
  • jak najmniej rozdrabniać produkty: mielenie, czy oczyszczanie ziarna niszczy strukturę ścian komórkowych oraz zmniejsza wielkość cząsteczek skrobi, powodując szybsze jej trawienie
  • wybierać żywność zawierającą większe cząsteczki skrobi, oznaczoną w tabelach, jako tę o niskim indeksie glikemicznym. Te o dużym udziale amylopektyny (np. w mące pszennej) mają wyższy IG niż te, które są bogate w amylozę (np. w roślinach strączkowych). Mniejsze cząsteczki skrobi szybciej opuszczają żołądek.
  • dostarczać sobie błonnika – sposób jego działania polega na tworzeniu w przewodzie pokarmowym żeli, które oblepiając kawałki pokarmu spowalniają działanie enzymów trawiennych.

 

Przykładowa dieta dla kobiety w 1 trymestrze ciąży: około 2000 kilokalorii:

Śniadanie (439 kcal)

Kanapka z szynką i pastą z awokado i ogórka (439 kcal) 1 porcja

dieta w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Drugie śniadanie (212 kcal)

Koktajl z  nektarynką i nasionami chia

dieta w ciąży przykład na zdrowie w rekach mamy

Obiad (586 kcal)

Dorsz po grecku z kaszą pęczak

przykładowy obiad w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Podwieczorek (116 kcal)

Gruszka z kefirem

zdrowy deser w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Kolacja (358 kcal)

MAKARON Z SUSZONYMI POMIDORAMI I OLIWKAMI

przykładowe jedzenie w ciąży na zdrowie w rękach mamy

 

Inny przykładowy dzień z przepisami idealnymi dla kobiet w ciąży:

( około 1800 kcal )

przykładowa kolacja w ciąży na zdrowie w rękach mamy

Przepisy:

 

makaron z sosem brokułowym w ciąży na zdrowie w rękach mamy

 

Smacznego 😉 Dajcie znać, jak się czujecie na diecie opartej na niskim IG.

Dzięki, że jesteście.

 

Żeby pozostać tu na dłużej, subskrybujcie bloga ( pasek po prawej stronie lub na górze wpisu, jeśli przeglądasz stronę w telefonie ).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.