ból pleców przy pogłębionej lordozie od zdrowie w rękach mamy
Zdrowe Ciało

Czym jest pogłębiona lordoza lędźwiowa? Jak ją rozpoznać i wyleczyć? cz.1

Pogłębiona lordoza lędźwiowa (plecy wklęsłe ) to wada ustawienia dolnej części naszych pleców i miednicy.

W skrócie: kość miednicza przechyla się w przód i ciągnie za sobą odcinek lędźwiowy, który zwiększa swoje wygięcie do przodu.

Osłabiony jest ,,core” – głębokie mięśnie stabilizujące kręgosłup

Zbyt słabe, by utrzymać prawidłową pozycję są: mięśnie brzucha ( ,,wypina się on w przód”) i pośladków ( ,,wypinają się w tył” ).

Przykurczone są mięśnie zginające stawy biodrowe, które polecałam rozciągać w poprzednim wpisie.

 

Objawy pogłębionej lordozy lędźwiowej:  

pogłębiona lordoza lędźwiowa w ciąży na zdrowie w rękach mamy

pogłębiona lordoza lędźwiowa a noszenie dziecka na zdrowie w rękach mamy

Może być wynikiem długotrwałego siedzenia, braku rozciągania oraz wzmacniania.

Powoduje ból, ponieważ pewne struktury są nadmiernie obciążane, a inne wydłużane. Odejmuje nam również trochę wzrostu 😉

ból pleców przy pogłębionej lordozie od zdrowie w rękach mamy

Takie ustawienie ciała to również problem kobiet w ciąży ( Jak zmiany zachodzą w ciele kobiety w czasie ciąży? klik ). Rodzice, podnosząc i nosząc swoje dzieci ( także w chustach ). często też wyginają odcinek lędźwiowy w przód…

Jak pozbyć się pogłębionej lordozy lędźwiowej?

Naucz się napinać brzuch i pośladki ( oraz mięśnie dna miednicy, wskazówki tu) podczas codziennych czynności, co poprawi ustawienie pleców.

Stań ze stopami ustawionymi na szerokość bioder i równolegle do siebie. Pamiętaj o trzech punktach podparcia ( równomiernym obciążeniu i wysklepieniu swoich stóp). 

Rozluźnij kolana, połóż dłonie na talerzach biodrowych – poniżej i po bokach pępka:

Napnij pośladki i mięśnie dna miednicy ( zbliż pośladki do siebie, i wciągnij mięśnie krocza do środka i do góry, jakbyś zatrzymywał/a strumień moczu. NIGDY NIE ZATRZYMUJ STRUMIENIA MOCZU, to tylko porównanie ,,na sucho” 🙂

Teraz, napnij brzuch – wyobraź sobie zaciskanie się paska od spodni wokół Twojego pępka ( Na 30 % maksymalnej siły, jaką możesz wytworzyć )

jak prawidłowo napinać brzuch na zdrowie w rękach mamy

Miednica powinna się przechylić w tył.

Nie da się chodzić z napiętymi pośladkami, więc napięcie ( w granicach 20-30 % ) musi być utrzymywane przez mięśnie brzucha.

Proste ćwiczenia, które możesz robić to pozycja kociego grzbietu ( zaokrąglanie pleców w górę, napinanie pośladków ) w klęku podpartym:

koci grzbiet na lordozę lędźwiową od zdrowie w rękach mamy

i ruch miednicą w tył w leżeniu na plecach z ugiętymi nogami – wciskanie pleców w podłogę.

Na moim kanale na youtubie, znajdziesz te ćwiczenia w formie filmiku -> klik!

W kolejnych wpisach, więcej ćwiczeń. Jednak pamiętaj, że najważniejsze jest utrzymywanie skorygowanej sylwetki w ciągu dnia.

Zachęcam Cię do subskrypcji ( pasek po prawej stronie ), aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach oraz do polubienia strony na Facebooku ( klik).

Udostępnij ten wpis, jeśli doceniasz moją pracę. Dzięki, trzymam za Ciebie kciuki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.