Zdrowe odżywianie

Co zrobić, żeby nie rzucać się na sklepowe ciastka?

I żeby Twoje dziecko, gdy tylko zetknie się ze słodyczami, nie zjadało ich garściami?

Jeść je! I podawać dzieciom na określonych warunkach ( O tym tutaj).

Tylko z umiarem i wybierać te zdrowe. I co najważniejsze – zawsze mieć w zapasie i pod ręką zrobione przez siebie wartościowe przekąski.

Oczywiście można i jest to wykonalne, odzwyczaić się w ogóle od słodkości i przetworzonej żywności.

 

Ja jednak nie mam takich planów. Już wielokrotnie wrzucałam tu fit słodkości ( zakładka żywienie). Tym razem mam dla Was coś, co zaspokoi głód ciasteczkowy.

Owsiane ciastka bez cukru i mąki pszennej:

  • Zalewam wrzątkiem 2 garście daktyli lub rodzynek (ilość wody trochę ponad poziom owoców).
  • Po godzinie blenduję.
  • Dodaję :
  • płatki owsiane górskie i trochę mąki kokosowej lub owsianej ( ilość tych składników dostosowuję do konsystencji masy. Musi być klejąca – nie za rzadka, żeby się nie rozpływała w momencie nakładania na blaszkę )
  • łyżeczkę proszku do pieczenia.
  • 2 łyżki płynnego oleju kokosowego,
  • 2 łyżki słonecznika
  • łyżkę sezamu
  • garść żurawiny lub rodzynek
  • opcjonalnie jajko.
  • Nakładam łyżką na blaszkę wyłożoną papierem i rozpłaszczam:

Piekę 15 minut w 170 stopniach.

Tak. Nie ma tu cukru, bo słodycz dają zblendowane owoce.

 

Smacznego. Może Wy macie przepisy na ciasteczka bez cukru i mąki pszennej?

przepis na ciastka owsiane od zdrowie w rękach mamy

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.