Zdrowe Ciało

Zadbaj o postawę ciała. Kolejne wskazówki dla sprawności Twoich stawów.

Prawidłowa postawa ciała ( tak jak odpowiednia dieta ) jest warunkiem utrzymania zdrowia:

pięknego wyglądu, świetnego samopoczucia, lepszej sprawności, większej siły, braku bólu i ograniczeń oraz rzadszych urazów! Więcej informacji na ten temat tutaj.

Dołącz do wydarzenia, gdzie wspólnie zawalczymy o poprawę naszych sylwetek.

Na blogu i kanale na youtubie będą pojawiać się kolejne zadania, które łatwo można włączyć w swój rytm dnia.

Oczywiście porady, które tu znajdziecie nie zastąpią wizyty u specjalisty, ale na wiele problemów i ograniczeń na pewno będą pomocą, a także motywacją, żeby zabrać się za swoje zdrowie.

 

Stopy – na co dzień uwięzione w skarpecie i bucie

  • Mają często ograniczone ruchomości w swoich stawach,
  • Są źle ustawiane,
  • Są nierównomiernie obciążane.
  • Niektóre mięśnie i więzadła są osłabione, a inne przykurczone.

Wynikiem tego są różne wady stóp i dolegliwości bólowe, nawet w odległych miejscach ciała.
Zadbajmy o nie, tymi kilkoma ćwiczeniami ( opisałam je w poprzednim wpisie. tutaj przypomnę ), które są potrzebne każdemu (Pamiętaj, że jeśli masz poważny problem zdrowotny, powinieneś zgłosić się do lekarza lub fizjoterapeuty ) :

Chodź w ten sposób : Stawiaj stopy równolegle oraz najpierw piętę, a potem przetaczaj ,,resztę”.

Początkowo zerkaj na stopy, później ucz się tak chodzić ze wzrokiem skierowanym w przód.

Znajdź 3 punkty podparcia, na których rozkładaj zawsze ciężar ciała ( filmy ).

Rozczapierzaj palce ( na filmie widzisz, że mam pewne ograniczenia ).

Chwytaj stopą różne przedmioty, wykonuj nią krążenia i zgięcia w górę i w dół.

Ćwicz bawiąc się z dzieckiem, psem, prasując, gotując, siedząc w biurze, przy kasie, stojąc za ladą, idąc na spotkanie…. Brak czasu nie jest Twoim ograniczeniem!

 

Kolejnym zadaniem jest skupienie się na swoich biodrach oraz zmobilizowanie stawów krzyżowo-biodrowych. Co robić, czego nie robić?

– Pamiętaj o tym, żeby nie obciążać tylko jednej nogi, gdy stoisz. Rozkładaj ciężar ciała na obydwie kończyny dolne, czyli nie rób tego:

Chodź na pośladkach! Może się okaże, że Twoja jedna noga już nie jest krótsza?

Codziennie pamiętaj o tych wskazówkach. Przyklej sobie karteczkę z przypomnieniem ( lub zrób to w bardziej mobilny sposób ).

Zobaczysz różnicę! Daj znać koniecznie, jak wrażenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.