Zdrowe odżywianie

Szybka, prosta, zdrowa i pyszna szarlotka! Domowe przetwory.

Sezon owocowy w pełni. Ja w przerwach między milionem moich obowiązków… robię przetwory. Udaję, że mam dużo czasu, że jestem spokojna, zadowolona i jak matka i gospodyni ślęczę nad polskimi jabłkami i śliwkami… aż żal nie korzystać z Babcinych eko owoców.

( Niestety jabłka są na szczycie parszywej 12 – listy owoców i warzyw najbardziej zagrożonych wchłanianiem i kumulowaniem środków ochrony roślin. Tym, czym są pryskane, w dużej ilości się żywimy. Warzywa i owoce z tej grupy powinniśmy kupować ekologiczne…albo uprawiać je sami…)

Mając już takie gotowe słoiczki, można w każdej chwili zrobić szybkie danie, np. zapieczony ryż z jabłkami i cynamonem. Albo ciasto:

 

Oto Przepis na błyskawiczną szarlotkę, która zdecydowanie nie zawiera pustych kalorii 😉

2 szklanki mąki owsianej ( Zmielone płatki owsiane. Jeśli jeszcze nie masz elektrycznego młynka do kawy, zmień to. Kawa jest pyszna, a mąkę ryżową, gryczaną czy owsianą zrobisz sobie sam/a ).

Powidła jabłkowe – szklanka lub starte jabłka – około półtorej szklanki

Łyżeczka sody

Olej kokosowy /smalec/masło – ok. 150 g

Stevia 1/3 szklanki. Jeśli chcecie dać cukier lub ksylitol, to musi być szklanka

 

Mąkę, sodę, stevię wymieszaj i najlepiej przesiej.

Wyłóż połowę tych suchych składników na tortownicę. Dodaj jabłka. Następnie wysyp resztę suchej masy i na koniec połóż równomiernie tłuszcz.

Piecz do zarumienienia ok. 40 minut w 180 stopniach.

Jest idealna do śniadaniowej kawki. Tak wiem, że piję dość dużą kawę i zjadam duże porcje…

 

Daj znać czy smakowało. Dołącz do mnie na Facebooku i Instagramie. Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.